Veelgestelde vragen

Vragen

1. Bevat SENSEO® koffie dierlijke bestanddelen?

 In de SENSEO® Classic, SENSEO® Lungo, SENSEO® Origin en SENSEO® Cities zitten geen dierlijke bestanddelen. In SENSEO® Cappuccino, SENSEO® Café Latte, SENSEO® Café Latte Speculoos, SENSEO® Cappuccino Choco en SENSEO® Cappuccino Caramel zitten melkbestanddelen.

2. Kunnen alle koffiepads bij het groenafval?

SENSEO® koffiepads worden gemaakt van gewoon filterpapier, en kunnen derhalve na gebruik bij het GFT-afval. 

In onze SENSEO® Milkbased varianten zit een zogenaamde honingraat structuur van polypropyleen. Deze koffiepads kunnen bij het restafval. (Hiervoor is gekozen omdat dit materiaal de smaak van de koffie niet aantast en de vormvastheid biedt die nodig is om de koffiecreamer gelijkmatig te doseren. Uiteraard is voor Douwe Egberts het milieu ook erg belangrijk, daarom moest het materiaal in deze pads ook zo min mogelijk sporen of afvalresten achterlaten.

Douwe Egberts heeft, vóór het op de markt brengen van de SENSEO® Milk pads, onderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in de milieuaspecten van de polypropyleen honingraat. Daaruit bleek dat deze oplossing juist minder milieubelastend is dan het in de magnetron opwarmen van verse melk voor gewone SENSEO® koffie en vergelijkbaar is met het drinken van een kop filterkoffie met gebruik van koffiemelk.

3. Is SENSEO® Hello Morning! / Good Evening / Colombia nog verkrijgbaar?

Nee, helaas wordt SENSEO® Hello Morning! / Good Evening / Colombia niet meer geproduceerd, omdat de vraag hiernaar te klein was. Wel hebben wij nu SENSEO® Lungo op de markt gebracht. Wellicht is deze SENSEO® variant voor u een goede vervanger.

4. Waar kan ik SENSEO® koffie kopen in het buitenland?

SENSEO® koffie is inmiddels in meerdere landen in de wereld verkrijgbaar. Je kunt op de internationale internetsite van SENSEO®, www.senseo.com, bekijken welke landen dit allemaal zijn. De introductie van SENSEO® in nieuwe landen zal ook op deze internetsite vermeld worden.

5. Kan de SENSEO® variant op de koffiepad genoemd worden?

Vooralsnog zijn hier geen plannen voor.

Klachten

1. Ik heb een beschadigde koffiepad in mijn verpakking

Onze verpakkingen worden gecontroleerd op kwaliteit voordat ze de fabriek verlaten. Verpakkingen die zichtbaar niet voldoen aan de eisen worden verwijderd. Helaas is de verpakking die u aantrof, niet opgemerkt tijdens de kwaliteitscontrole. Dit spijt ons. Om onze kwaliteitsdienst zo goed mogelijk te kunnen informeren stellen wij het op prijs als u de koffiepad(s) in de originele verpakking opstuurt naar:

Douwe Egberts SENSEO® 
Consumentenservice 
Potaarde z/n 
1850 Grimbergen

Aan de hand van de door u opgestuurde verpakking met koffiepads kan onze kwaliteitsdienst analiseren wat de klacht is en waar deze mogelijk ontstaan is. Met deze informatie kan men actie ondernemen om een dergelijke klacht in de toekomst te voorkomen. 

2. Ik vind de smaak van de koffie anders dan anders

Het spijt ons dat u niet tevreden bent over de smaak van de koffie. Ondanks alle aandacht die wij besteden aan de kwaliteit van onze koffie kan het incidenteel voorkomen dat deze een smaakafwijking vertonen. Koffie is immers een natuurproduct.

Wellicht is het overbodig, maar toch willen wij u de volgende tip meegeven:
Het niet goed plaatsen van de koffiepads in de padhouder kan ook tot een minder goede smaak leiden. De koffiepad moet daarom altijd met de bolle kant naar beneden in de padhouder geplaatst worden. Daarnaast moet de koffie in de pad gelijkmatig verdeeld zijn, en dient de pad enigszins aangeduwd te worden in de padhouder.

Mocht u ondanks bovenstaand advies nog steeds niet tevreden zijn over de smaak van de koffie, dan willen wij u vriendelijk vragen de koffiepads in de originele verpakking naar ons toe te sturen.

Ons adres:
Douwe Egberts SENSEO® 
Consumentenservice 
Potaarde z/n 
1850 Grimbergen


Wij zullen de koffie door onze kwaliteitsdienst laten onderzoeken om de mogelijke oorzaak van de smaakafwijking te achterhalen. Uiteraard stellen wij u op de hoogte van hun bevindingen.

3. Ik vind de smaak van de koffie niet lekker

U heeft de SENSEO® koffiepads geprobeerd, en u bent hier niet tevreden over. Dit spijt ons. SENSEO® is ontwikkeld na uitvoerig consumentenonderzoek, waarin het overgrote deel van de consumenten zeer positief reageerde op de smaak en de samenstelling van het product. Het spijt ons, dat het product niet aan uw verwachtingen voldoet.Wij stellen uw reactie zeer op prijs. Deze helpt ons bij het verder perfectioneren van onze producten. Wij zullen uw reactie dan ook doorgeven aan de voor deze koffie verantwoordelijke personen.

4. De ene koffiepad geeft een vollere smaak dan de andere, hoe kan dat?

U heeft koffiepads uit dezelfde SENSEO® verpakking die een wisselende kwaliteit koffie geven, waarbij de koffie soms slap van smaak is. Dit spijt ons.

Een mogelijke oorzaak van uw klacht kan veroorzaakt worden door een ongelijkmatige verdeling van de koffie in de koffiepad. Wanneer de koffie niet gelijkmatig verdeeld is, zal het water de weg van de minste weerstand kiezen. Dit kan resulteren in een slap smakende koffie. Wij adviseren u dan ook de koffiepad voor gebruik even te schudden om zodoende de koffie goed over de pad te verdelen. Daarna doet u de koffiepad met de bolle kant naar beneden in de padhouder. Vervolgens drukt u de koffiepads licht aan.

Ook kan het voorkomen dat een koffiepad asymmetrisch is geproduceerd, of niet goed is afgevuld. Met wederom een slap smakende koffie als gevolg. Het is echter niet de bedoeling dat deze koffiepads in verpakkingen terecht komen. Wanneer u deze toch aantreft willen wij u vriendelijk vragen de koffiepads en de originele verpakking naar ons toe te sturen, om onze kwaliteitsdienst zo volledig mogelijk te kunnen informeren. Ons adres:

Douwe Egberts SENSEO(r) 
Consumentenservice 
Potaarde z/n 
1850 Grimbergen 

Ook wanneer u van mening bent dat u de koffiepads goed plaatst en de koffiepads niet asymmetrisch zijn, zouden wij de koffiepads in de originele verpakking alsnog graag van u ontvangen. Onze kwaliteitsdienst zal dan proberen een mogelijke oorzaak van uw klacht te achterhalen. 

5. Waarom kan ik SENSEO® Hello Morning! / Good Evening / Colombia niet meer kopen?

Helaas wordt SENSEO® Hello Morning! / Good Evening / Colombia niet meer geproduceerd, omdat de vraag hiernaar te klein was. Wel hebben wij nu SENSEO® Lungo op de markt gebracht. Wellicht is deze SENSEO® variant voor u een goede vervanger.